|
Nawigacja
Strona Główna
Nowości na stronie
Kalendarz wydarzeń
Galeria
Vagabundus na You Tube
Historia Klubu
Odeszli na zawsze
Władze AKTKol PTTK "Vagabundus"
Władze UKTR PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy AKTKol PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy UKTR PTTK "Vagabundus"
Obchody 50-lecia Klubu
Sezon klubowy 2008
Sezon klubowy 2011
Sezon klubowy 2012
Sezon klubowy 2013
Sezon klubowy 2014
Sezon klubowy 2015
Sezon klubowy 2016
Sezon klubowy 2017
Sezon klubowy 2018
Sezon klubowy 2019
Sezon klubowy 2022
Oddział PTTK "Mazowsze"
Składki PTTK w r. 2025
Zasady organizacji i uczestnictwa w wycieczkach
Dekalog rowerzysty
Jak przygotować się do wycieczki?
Ciekawe miejsca w Internecie
Szukaj
Download
Pogoda z ICM
Sezon klubowy 2020
Sezon klubowy 2021
Sezon klubowy 2022
Oznaczenie stopnia trudności wycieczek
Zagrożenie wirusem COVID-19
Sezon klubowy 2023
Sezon klubowy 2024
Ostatnie fotografie
Imieniny
Dzisiaj jest
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
Logowanie
Aktualnie online
Gości online: 4
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 185
:
22.07-13.08.2017
Letni obóz rowerowy do północnej Anglii oraz południowej i środkowej Szkocji. W programie bogaty program krajoznawczy - liczne zabytki średniowieczne, a także antyczne (Wał Hadriana i Wał Antonina), zespoły miejskie Liverpoolu, Carlisle, Edynburga, St. Andrews, Aberdeen i Glasgow, parki narodowe Lake District i Loch Lomond & The Trossachs, słynne jezioro Loch Ness, malownicze wybrzeża Morza Północnego, muzea i galerie sztuki, możliwość obserwowania przypływów i odpływów morskich itd.
Termin wyjazdu i trasa - patrz załączona mapka (w nawiasie podana suma podjazdów i zjazdów danego dnia):
22.07 (sb) wylot samolotem linii WIZZAIR, rejs W6 1311 o godz. 09:35 z Warszawy (Lotnisko Chopina) przylot do Liverpoolu (John Lennon International Airport) o 11:20
Trasa rowerowa: Liverpool Airport - Liverpool - Formby 40 km (86m/101 m)
23.07 (nd) Formby - Southport - Preston - Billsborrow - Garstang 63 km (82m/73m)
24.07 (pn) Garstang - Cockersand Abbey - Lancaster - Carnforth - Milnthorpe - Levens 60 km (161m/143 m)
25.07 (wt) Levens - Bowness-on-Windermere - Ambleside - Lake Thirlmere - Keswick - Bassenthwaite 68 km (634m/568m)
26.07 (śr) Bassenthwaite - Dalston - Carlisle - Lanercost Priory - Bewcastle 70 km (664m/611m)
27.07 (cz) Bewcastle - Newcastleton - Saughtree - Bonchester Bridge - Jedburgh - Ancrum 72 km (778m/828m)
28.07 (pt) Ancrum - Dryburgh Abbey - Lauder - Edinburgh 74 km (729m/761m)
29.07 (sb) Edinburgh
30.07 (nd) Edinburgh - Kirkcaldy - Leven 63 km (455m/515 m)
31.07 (pn) Leven - Elie - Crail - Saint Andrews - Leuchars 55 km (152m/148m)
01.08 (wt) Leuchars - Dundee - Carnoustie - Arbroath - Lunan - Montrose 64 km (277m/288m)
02.08 (śr) Montrose - Stonehaven - Portlethen - Aberdeen 70 km (513m/497m)
03.08 (cz) Aberdeen
04.08 (pt) Aberdeen - Bridge of Don - Pitmedden Garden - Turriff 62 km (331m/291m)
05.08 (sb) Turriff - Banff - Portsoy - Cullen - Spey Bay 62 km (353m/406 m)
06.08 (nd) Spey Bay - Elgin - Forres - Brodie Castle - Nairn - Ardersier 71 km (210m/205m)
07.08 (pn) Ardersier - Fort George - Inverness - Dochgarroch - Loch Ness - Drumnadrochit 52 km (223m/201m)
08.08 (wt) Drumnadrochit - Fort Augustus - Loch Oich - Invergarry - Loch Lochy - Spean Bridge 68 km (467m, 413 m)
09.08 (śr) Spean Bridge - Fort William - Loch Linnhe - Glencoe - Altnafeadh 55 km (473m/265m)
10.08 (cz) Altnafeadh - Tyndrum - Crianlarich - Ardlui - Inveruglas 63 km (362m/631m)
11.08 (pt) Inveruglas - Loch Lomond - Alexandria - Dumbarton - Glasgow 67 km (196m/181m)
12.08 (sb) Glasgow
13.08 (nd) Glasgow - Glasgow Airport 15 km (24m/57m); powrót samolotem linii WIZZAIR, rejs W6 1324, wylot z Glasgow o 21:55, przylot do Warszawy (lotnisko Chopina) 14.08 (pn) o 01:30
Długość trasy ogółem: 1214 km
Przebieg trasy i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii bardzo trudnych. Trasa przebiega w przez tereny górskie i pagórkowate, częściowo po drogach z dużym natężeniem ruchu samochodowego. Chłodny i deszczowy klimat (patrz niżej) wymaga odporności fizycznej i psychicznej uczestników oraz odpowiedniego ekwipunku. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" za granicę lub co najmniej w kilkudniowych wycieczkach "Vagabundusa" na terenie Polski i krajów ościennych, obeznani są z jazdą w terenie górskim i po ruchliwych drogach, akceptujący spartańskie warunki bytowe i proponowany rozkład dnia jazdy (patrz niżej), posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Od uczestników wymagane jest również członkostwo w PTTK (patrz zakładkę "Składki PTTK" na stronie internetowej).
3/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)
4/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
5/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 PLN.
6/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić do 15 czerwca 2017 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom drogą e-mailową
7/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba ze znajdzie się kandydat gotowy zastąpić osobę rezygnującą i spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze szacowany jest na ok. 1400 PLN. Podobnie, jak w latach poprzednich, zakładamy wspólne nadawanie po 1 sztuce bagażu przez 2 osoby (1 sztuka bagażu może ważyć do 32 kg i mieć maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m - patrz niżej).
UWAGA: Ostateczna cena przelotu na 1 uczestnika będzie znana dopiero po dokonaniu pełnej rezerwacji i zamknięciu listy uczestników. Koszt ten może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od organizatorów (np. zmian kursu walutowego).
2/ Wielka Brytania jest wciąż jeszcze państwem członkowskim Unii Europejskim (przynajmniej do początku 2019 r.). Wymaganym dokumentem podróży jest więc dowód osobisty lub paszport.
3/ Walutą we Wielkiej Brytanii jest funt sterling (funt brytyjski).
4/ Na drogach w Wielkiej Brytanii obowiązuje ruch lewostronny.
5/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Na niektórych biwakach mogą być kłopoty z bieżącą wodą do mycia. W trzech miastach na trasie (Edynburg, Aberdeen i Glasgow) zarezerwowane zostały noclegi w hostelu (w sumie 6 noclegów), co będzie związane z dodatkową opłatą ok. 120 GBP od osoby.
6/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
7/ Obiady przygotowywane będą samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywane w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych we Wielkiej Brytanii są wyższe niż w Polsce.
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz ubezpieczenia komercyjnego od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
9/ Organizacja dnia jazdy: wyjazd na trasę o 07:00 bez śniadania, śniadanie na trasie, długa przerwa w środku dnia, ciąg dalszy jazdy po południu. Plan dnia może jednak podlegać modyfikacji, w zależności od pogody, długości trasy i programu.
10/ Średnia statystyczna temperatura w północnej Anglii na przełomie lipca i sierpnia wynosi 16 st. C , a średnia liczba dni deszczowych w miesiącu - 11. W centralnej Szkocji średnia temperatura w tym okresie wynosi 14 st. C, a średnia liczba dni deszczowych - 12.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe oraz zabezpieczenie sakw i bagażu przed przemakaniem!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
4/ Jedna sztuka bagażu nadawanego w samolocie WIZZAIR może ważyć do 32 kg i mieć maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m. To bardzo dużo! Można z powodzeniem spakować całość bagażu (poza rowerem) dla 2-3 osób jako 1 sztukę.
5/ Szczegółowa instrukcja pakowania roweru zostanie przesłana uczestnikom w terminie późniejszym.
6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Wielkiej Brytanii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce), ale potrzebne są przejściówki do gniazdek elektrycznych z trzema bolcami (zob. typ G na stronie internetowej http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/).
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

Termin wyjazdu i trasa - patrz załączona mapka (w nawiasie podana suma podjazdów i zjazdów danego dnia):
22.07 (sb) wylot samolotem linii WIZZAIR, rejs W6 1311 o godz. 09:35 z Warszawy (Lotnisko Chopina) przylot do Liverpoolu (John Lennon International Airport) o 11:20
Trasa rowerowa: Liverpool Airport - Liverpool - Formby 40 km (86m/101 m)
23.07 (nd) Formby - Southport - Preston - Billsborrow - Garstang 63 km (82m/73m)
24.07 (pn) Garstang - Cockersand Abbey - Lancaster - Carnforth - Milnthorpe - Levens 60 km (161m/143 m)
25.07 (wt) Levens - Bowness-on-Windermere - Ambleside - Lake Thirlmere - Keswick - Bassenthwaite 68 km (634m/568m)
26.07 (śr) Bassenthwaite - Dalston - Carlisle - Lanercost Priory - Bewcastle 70 km (664m/611m)
27.07 (cz) Bewcastle - Newcastleton - Saughtree - Bonchester Bridge - Jedburgh - Ancrum 72 km (778m/828m)
28.07 (pt) Ancrum - Dryburgh Abbey - Lauder - Edinburgh 74 km (729m/761m)
29.07 (sb) Edinburgh
30.07 (nd) Edinburgh - Kirkcaldy - Leven 63 km (455m/515 m)
31.07 (pn) Leven - Elie - Crail - Saint Andrews - Leuchars 55 km (152m/148m)
01.08 (wt) Leuchars - Dundee - Carnoustie - Arbroath - Lunan - Montrose 64 km (277m/288m)
02.08 (śr) Montrose - Stonehaven - Portlethen - Aberdeen 70 km (513m/497m)
03.08 (cz) Aberdeen
04.08 (pt) Aberdeen - Bridge of Don - Pitmedden Garden - Turriff 62 km (331m/291m)
05.08 (sb) Turriff - Banff - Portsoy - Cullen - Spey Bay 62 km (353m/406 m)
06.08 (nd) Spey Bay - Elgin - Forres - Brodie Castle - Nairn - Ardersier 71 km (210m/205m)
07.08 (pn) Ardersier - Fort George - Inverness - Dochgarroch - Loch Ness - Drumnadrochit 52 km (223m/201m)
08.08 (wt) Drumnadrochit - Fort Augustus - Loch Oich - Invergarry - Loch Lochy - Spean Bridge 68 km (467m, 413 m)
09.08 (śr) Spean Bridge - Fort William - Loch Linnhe - Glencoe - Altnafeadh 55 km (473m/265m)
10.08 (cz) Altnafeadh - Tyndrum - Crianlarich - Ardlui - Inveruglas 63 km (362m/631m)
11.08 (pt) Inveruglas - Loch Lomond - Alexandria - Dumbarton - Glasgow 67 km (196m/181m)
12.08 (sb) Glasgow
13.08 (nd) Glasgow - Glasgow Airport 15 km (24m/57m); powrót samolotem linii WIZZAIR, rejs W6 1324, wylot z Glasgow o 21:55, przylot do Warszawy (lotnisko Chopina) 14.08 (pn) o 01:30
Długość trasy ogółem: 1214 km
Przebieg trasy i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii bardzo trudnych. Trasa przebiega w przez tereny górskie i pagórkowate, częściowo po drogach z dużym natężeniem ruchu samochodowego. Chłodny i deszczowy klimat (patrz niżej) wymaga odporności fizycznej i psychicznej uczestników oraz odpowiedniego ekwipunku. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" za granicę lub co najmniej w kilkudniowych wycieczkach "Vagabundusa" na terenie Polski i krajów ościennych, obeznani są z jazdą w terenie górskim i po ruchliwych drogach, akceptujący spartańskie warunki bytowe i proponowany rozkład dnia jazdy (patrz niżej), posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Od uczestników wymagane jest również członkostwo w PTTK (patrz zakładkę "Składki PTTK" na stronie internetowej).
3/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)
4/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
5/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 PLN.
6/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić do 15 czerwca 2017 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom drogą e-mailową
7/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba ze znajdzie się kandydat gotowy zastąpić osobę rezygnującą i spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze szacowany jest na ok. 1400 PLN. Podobnie, jak w latach poprzednich, zakładamy wspólne nadawanie po 1 sztuce bagażu przez 2 osoby (1 sztuka bagażu może ważyć do 32 kg i mieć maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m - patrz niżej).
UWAGA: Ostateczna cena przelotu na 1 uczestnika będzie znana dopiero po dokonaniu pełnej rezerwacji i zamknięciu listy uczestników. Koszt ten może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od organizatorów (np. zmian kursu walutowego).
2/ Wielka Brytania jest wciąż jeszcze państwem członkowskim Unii Europejskim (przynajmniej do początku 2019 r.). Wymaganym dokumentem podróży jest więc dowód osobisty lub paszport.
3/ Walutą we Wielkiej Brytanii jest funt sterling (funt brytyjski).
4/ Na drogach w Wielkiej Brytanii obowiązuje ruch lewostronny.
5/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Na niektórych biwakach mogą być kłopoty z bieżącą wodą do mycia. W trzech miastach na trasie (Edynburg, Aberdeen i Glasgow) zarezerwowane zostały noclegi w hostelu (w sumie 6 noclegów), co będzie związane z dodatkową opłatą ok. 120 GBP od osoby.
6/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
7/ Obiady przygotowywane będą samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywane w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych we Wielkiej Brytanii są wyższe niż w Polsce.
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz ubezpieczenia komercyjnego od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
9/ Organizacja dnia jazdy: wyjazd na trasę o 07:00 bez śniadania, śniadanie na trasie, długa przerwa w środku dnia, ciąg dalszy jazdy po południu. Plan dnia może jednak podlegać modyfikacji, w zależności od pogody, długości trasy i programu.
10/ Średnia statystyczna temperatura w północnej Anglii na przełomie lipca i sierpnia wynosi 16 st. C , a średnia liczba dni deszczowych w miesiącu - 11. W centralnej Szkocji średnia temperatura w tym okresie wynosi 14 st. C, a średnia liczba dni deszczowych - 12.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe oraz zabezpieczenie sakw i bagażu przed przemakaniem!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
4/ Jedna sztuka bagażu nadawanego w samolocie WIZZAIR może ważyć do 32 kg i mieć maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m. To bardzo dużo! Można z powodzeniem spakować całość bagażu (poza rowerem) dla 2-3 osób jako 1 sztukę.
5/ Szczegółowa instrukcja pakowania roweru zostanie przesłana uczestnikom w terminie późniejszym.
6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Wielkiej Brytanii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce), ale potrzebne są przejściówki do gniazdek elektrycznych z trzema bolcami (zob. typ G na stronie internetowej http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/).
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

