|
Nawigacja
Strona Główna
Nowości na stronie
Kalendarz wydarzeń
Galeria
Vagabundus na You Tube
Historia Klubu
Odeszli na zawsze
Władze AKTKol PTTK "Vagabundus"
Władze UKTR PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy AKTKol PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy UKTR PTTK "Vagabundus"
Obchody 50-lecia Klubu
Sezon klubowy 2008
Sezon klubowy 2011
Sezon klubowy 2012
Sezon klubowy 2013
Sezon klubowy 2014
Sezon klubowy 2015
Sezon klubowy 2016
Sezon klubowy 2017
Sezon klubowy 2018
Sezon klubowy 2019
Sezon klubowy 2022
Oddział PTTK "Mazowsze"
Składki PTTK w r. 2025
Zasady organizacji i uczestnictwa w wycieczkach
Dekalog rowerzysty
Jak przygotować się do wycieczki?
Ciekawe miejsca w Internecie
Szukaj
Download
Pogoda z ICM
Sezon klubowy 2020
Sezon klubowy 2021
Sezon klubowy 2022
Oznaczenie stopnia trudności wycieczek
Zagrożenie wirusem COVID-19
Sezon klubowy 2023
Sezon klubowy 2024
Ostatnie fotografie
Imieniny
Dzisiaj jest
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
Logowanie
Aktualnie online
Gości online: 4
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 185
:
30.07 - 20.08.2014
Tradycyjny letni obóz rowerowy, organizowany przy pomocy logistycznej Oddziału PTTK Mazowsze. Podobnie, jak w r. 2013, trasa przebiega przez tereny Kaukazu Południowego, tym razem przez zachodnią część Gruzji i przylegające do granicy gruzińskiej północno-wschodnie tereny Turcji. Część trasy przebiega po tureckim i gruzińskim wybrzeżu Morza Czarnego.
Program obozu:
30.07 (śr) 13:00 zbiórka na lotnisku Okęcie w Warszawie; 15:25 wylot do Kutaisi samolotem Wizzair W6 1575; 20:30 przylot do Kutaisi (lotnisko Kopitnari); nocleg w pobliżu lotniska
31.07 (cz) lotnisko Kopitnari – Samtredia (stacja kolejowa) 15 km; wyjazd pociągiem nr 873 o godz. 09:05, przyjazd do Khashuri o 11:24; Khashuri – Borjomi 32 km (razem 47 km)
01.08 (pt) zwiedzanie Borjomi i wycieczka do Bakuriani
02.08 (sb) Borjomi – Atskuri – Achalciche – Vale 63 km
03.08 (nd) Vale – GE/TR – Türkgözü – Binbaşıeminbey – Posof – Kirkoy 40 km
04.08 (pn) Kirkoy - przeł. Ilgardaği Geçidi (2540 m npm) – Damal – Hanak – Olçek 50 km
05.08 (wt) Olçek – Çamliçatak Ardahan – Çam Geçidi (2640 m npm) 40 km
06.08 (śr) Çam Geçidi – Şavşat – Okcular – Opiza Manastiri – Aydinlar – Hamamli 80 km
07.08 (cz) Hamamli – Artvin – Borçka – Çiftenköprü 65km
08.08 (pt) Çiftenköprü – Cancurtaran Geçidi (690 m npm) – Hopa – Kemalpaşa – Sarp – TR/GE – Sarpi – Gonio Batumi 60 km
09.08 (sb) zwiedzanie Batumi
10.08 (nd) Batumi – Kviriki - Kobuleti – Ureki 55 km
11.08 (pn) Ureki – Poti – Park Narodowy Kolchetii – Kulevi – Khobi 60 km
12.08 (wt) Khobi – Cachvi – Caishi Zugdidi – Jvari 65 km
13.08 (śr) Jvari – Jvari-Enguri Reservoir – Chaishi – Tobari – Lachamula 65 km
14.08 (cz) Lachamula – Pchutreri – Mestia 45 km
15.08 (pt) wycieczka piesza w Wysoki Kaukaz
16.08 (sb) Mestia – przeł. Ugiri (1923 m npm) Ushguli 40 km
17.08 (nd) Ushguli - przeł. Zazar (2623 m npm) - Koruldashi - Tsana - Makhashi - Panaga 55 km
18.08 (pn) Panaga – Lentehi – Tsageri – Opitara – Ghvedi 75 km
19.08 (wt) Ghvedi – Tskaltubo – Jaskinia Sataplia 45 km
20.08 (śr) Jaskinia Sataplia – Kutaisi – lotnisko Kopitnari 35 km
godz. 21:00 odlot z Kopitnari samolotem Wizzair W6 1556, 22:05 przylot do Warszawy (Okęcie)
Łączna długość trasy: 985 km
Uwaga: trasa obozu i jej podział na odcinki dzienne może ulec zmianie w zależności od sytuacji na miejscu.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii bardzo trudnych. Trasa przebiega przez tereny górskie, w tym 3 przełęcze o wysokości ponad 2500 m npm, częściowo terenowymi drogami górskimi bez asfaltu. Kilka odcinków trasy (nad Morzem Czarnym oraz pomiędzy Kutaisi i Khashuri, a następnie w górę rz. Kury/Mktvari do Akhaltsikhe) będzie z kolei charakteryzowało się dużym natężeniem ruchu samochodowego. Gorący klimat wymaga wstawania przed wschodem słońca i wyjazdu na trasę o świcie. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" do krajów południowej Europy, basenu Morza Czarnego i Śródziemnego, obeznani z jazdą w terenie górskim i po drogach o nie najlepszej nawierzchni, akceptujący spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)
3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
4/ Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 PLN.
5/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia oraz wiz tureckich, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić na początku czerwca 2014 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze wyniesie ok. 2000-2400 PLN, w zależności od liczebności grupy i ilości sztuk zabieranego bagażu.
2/ Obywatele krajów UE są zwolnieni z obowiązku wizowego w Gruzji. Wjazd do Turcji wymaga wizy w cenie 20 USD, uzyskiwanej za pośrednictwem systemu e-Visa (szczegółowe instrukcje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom bezpośrednio przed wyjazdem). Konieczne jest posiadanie paszportu ważnego na okres przynajmniej do 20.02.2015 r. Jeśli paszport ma krótszy termin ważności, należy go zawczasu wymienić!
3/ Walutą w Gruzji jest lari, w Turcji - lira.
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Mogą być kłopoty z wodą na biwakach.
5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
6/ Obiady przeważnie w restauracjach i barach, pozostałe posiłki organizujemy samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Gruzji i Turcji są nie wyższe, niż w Polsce.
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest ubezpieczenie od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym
9/ Organizacja dnia jazdy, jak w krajach południowych: wyjazd na trasę o świcie, długa przerwa w środku dnia, ciąg dalszy jazdy po południu.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru.
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła. Pamiętajmy, że na planowanej trasie nie można liczyć na sklepy rowerowe oraz serwis naprawy rowerów!
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trudną trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
Prowadzący: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

Program obozu:
30.07 (śr) 13:00 zbiórka na lotnisku Okęcie w Warszawie; 15:25 wylot do Kutaisi samolotem Wizzair W6 1575; 20:30 przylot do Kutaisi (lotnisko Kopitnari); nocleg w pobliżu lotniska
31.07 (cz) lotnisko Kopitnari – Samtredia (stacja kolejowa) 15 km; wyjazd pociągiem nr 873 o godz. 09:05, przyjazd do Khashuri o 11:24; Khashuri – Borjomi 32 km (razem 47 km)
01.08 (pt) zwiedzanie Borjomi i wycieczka do Bakuriani
02.08 (sb) Borjomi – Atskuri – Achalciche – Vale 63 km
03.08 (nd) Vale – GE/TR – Türkgözü – Binbaşıeminbey – Posof – Kirkoy 40 km
04.08 (pn) Kirkoy - przeł. Ilgardaği Geçidi (2540 m npm) – Damal – Hanak – Olçek 50 km
05.08 (wt) Olçek – Çamliçatak Ardahan – Çam Geçidi (2640 m npm) 40 km
06.08 (śr) Çam Geçidi – Şavşat – Okcular – Opiza Manastiri – Aydinlar – Hamamli 80 km
07.08 (cz) Hamamli – Artvin – Borçka – Çiftenköprü 65km
08.08 (pt) Çiftenköprü – Cancurtaran Geçidi (690 m npm) – Hopa – Kemalpaşa – Sarp – TR/GE – Sarpi – Gonio Batumi 60 km
09.08 (sb) zwiedzanie Batumi
10.08 (nd) Batumi – Kviriki - Kobuleti – Ureki 55 km
11.08 (pn) Ureki – Poti – Park Narodowy Kolchetii – Kulevi – Khobi 60 km
12.08 (wt) Khobi – Cachvi – Caishi Zugdidi – Jvari 65 km
13.08 (śr) Jvari – Jvari-Enguri Reservoir – Chaishi – Tobari – Lachamula 65 km
14.08 (cz) Lachamula – Pchutreri – Mestia 45 km
15.08 (pt) wycieczka piesza w Wysoki Kaukaz
16.08 (sb) Mestia – przeł. Ugiri (1923 m npm) Ushguli 40 km
17.08 (nd) Ushguli - przeł. Zazar (2623 m npm) - Koruldashi - Tsana - Makhashi - Panaga 55 km
18.08 (pn) Panaga – Lentehi – Tsageri – Opitara – Ghvedi 75 km
19.08 (wt) Ghvedi – Tskaltubo – Jaskinia Sataplia 45 km
20.08 (śr) Jaskinia Sataplia – Kutaisi – lotnisko Kopitnari 35 km
godz. 21:00 odlot z Kopitnari samolotem Wizzair W6 1556, 22:05 przylot do Warszawy (Okęcie)
Łączna długość trasy: 985 km
Uwaga: trasa obozu i jej podział na odcinki dzienne może ulec zmianie w zależności od sytuacji na miejscu.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii bardzo trudnych. Trasa przebiega przez tereny górskie, w tym 3 przełęcze o wysokości ponad 2500 m npm, częściowo terenowymi drogami górskimi bez asfaltu. Kilka odcinków trasy (nad Morzem Czarnym oraz pomiędzy Kutaisi i Khashuri, a następnie w górę rz. Kury/Mktvari do Akhaltsikhe) będzie z kolei charakteryzowało się dużym natężeniem ruchu samochodowego. Gorący klimat wymaga wstawania przed wschodem słońca i wyjazdu na trasę o świcie. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" do krajów południowej Europy, basenu Morza Czarnego i Śródziemnego, obeznani z jazdą w terenie górskim i po drogach o nie najlepszej nawierzchni, akceptujący spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)
3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
4/ Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 PLN.
5/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia oraz wiz tureckich, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić na początku czerwca 2014 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze wyniesie ok. 2000-2400 PLN, w zależności od liczebności grupy i ilości sztuk zabieranego bagażu.
2/ Obywatele krajów UE są zwolnieni z obowiązku wizowego w Gruzji. Wjazd do Turcji wymaga wizy w cenie 20 USD, uzyskiwanej za pośrednictwem systemu e-Visa (szczegółowe instrukcje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom bezpośrednio przed wyjazdem). Konieczne jest posiadanie paszportu ważnego na okres przynajmniej do 20.02.2015 r. Jeśli paszport ma krótszy termin ważności, należy go zawczasu wymienić!
3/ Walutą w Gruzji jest lari, w Turcji - lira.
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Mogą być kłopoty z wodą na biwakach.
5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
6/ Obiady przeważnie w restauracjach i barach, pozostałe posiłki organizujemy samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Gruzji i Turcji są nie wyższe, niż w Polsce.
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest ubezpieczenie od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym
9/ Organizacja dnia jazdy, jak w krajach południowych: wyjazd na trasę o świcie, długa przerwa w środku dnia, ciąg dalszy jazdy po południu.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru.
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła. Pamiętajmy, że na planowanej trasie nie można liczyć na sklepy rowerowe oraz serwis naprawy rowerów!
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trudną trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
Prowadzący: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

