|
Nawigacja
Strona Główna
Nowości na stronie
Kalendarz wydarzeń
Galeria
Vagabundus na You Tube
Historia Klubu
Odeszli na zawsze
Władze AKTKol PTTK "Vagabundus"
Władze UKTR PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy AKTKol PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy UKTR PTTK "Vagabundus"
Obchody 50-lecia Klubu
Sezon klubowy 2008
Sezon klubowy 2011
Sezon klubowy 2012
Sezon klubowy 2013
Sezon klubowy 2014
Sezon klubowy 2015
Sezon klubowy 2016
Sezon klubowy 2017
Sezon klubowy 2018
Sezon klubowy 2019
Sezon klubowy 2022
Oddział PTTK "Mazowsze"
Składki PTTK w r. 2025
Zasady organizacji i uczestnictwa w wycieczkach
Dekalog rowerzysty
Jak przygotować się do wycieczki?
Ciekawe miejsca w Internecie
Szukaj
Download
Pogoda z ICM
Sezon klubowy 2020
Sezon klubowy 2021
Sezon klubowy 2022
Oznaczenie stopnia trudności wycieczek
Zagrożenie wirusem COVID-19
Sezon klubowy 2023
Sezon klubowy 2024
Ostatnie fotografie
Imieniny
Dzisiaj jest
wtorek 4 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Karol, Olgierd, Emeryk, Albertyna
wtorek 4 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Karol, Olgierd, Emeryk, Albertyna
Logowanie
Aktualnie online
Gości online: 25
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 185
:
30.05 - 07.06.2021
9-dniowy wyjazd rowerowy w okresie święta Bożego Ciała. Trasa prowadzi przez Wzgórza Trzebnickie, dolinę rz. Baryczy (Stawy Milickie), Wschodnią Wielkopolskę i Pojezierze Gnieźnieńskie (Szlak Piastowski). Atrakcje przyrodnicze w postaci Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i rezerwatu Stawy Milickie oraz Nadgoplańskiego Parku Tysiąclecia. Liczne zabytki i inne atrakcje krajoznawcze, m.in. Ostrów Tumski we Wrocławiu, opactwo cysterskie św. Jadwigi w Trzebnicy, klasycystyczny pałac Maltzanów w Miliczu, pałac myśliwski Radziwiłłów w Antoninie, zamek Działyńskich i hodowla żubrów w Gołuchowie, portal romański w kościele w Starym Mieście k/Konina, słup koniński, sanktuarium w Licheniu, Łuk Napoleona w Koninie, Mysia Wieża i kolegiata romańska w Kruszwicy, rotunda św. Prokopa i romański kościół św. Trójcy w Strzelnie, opactwo benedyktyńskie w Mogilnie, Muzeum Archeologiczne w Biskupinie, Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji, Baszta Żnińska, klasycystyczny pałac Skórzewskich w Lubostroniu, Stare Miasto i Wyspa Młyńska w Bydgoszczy.
Trasa wycieczki (w nawiasach podana suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):
30.05 (nd) Przyjazd do Wrocławia w podgrupach kolejnymi pociągami;
Wrocław - Psary - Trzebnica - Wilczyn Leśny 40 km (229m, 180 m)
31.05 (pn) Wilczyn Leśny - Oborniki Śląskie - Prusice - Żmigród - Niezgoda - Grabówka 49 km (0m, 0m)
01.06 (wt) Grabówka - Sułów - Milicz - Grabownica - Potasznia - Możdżanów - Szklarka Śląska 49 km (82m, 57m)
02.06 (śr) Szklarka Śląska - Czarnylas - Antonin - Ostrów Wlkp. - Lewków - Młynów - Gutów 56 km (85m, 69m)
03.06 (cz) Gutów - Szkudła - Gołuchów - Tursko - Janków Pierwszy - Brudzew - Piskory - Grodziec - Modlibogowice - Kuchary Kośc. 55 km (45m, 93m)
04.06 (pt) Kuchary Kośc. - Barczygłów - Stare Miasto - Konin - Licheń Stary - Ślesin - Skulsk 54 km (77m, 80m)
05.06 (sb) Skulsk - Jez. Gopło - Kruszwica - Strzelno - Strzelce - Mogilno 60 km (87m, 80m)
06.06 (nd) Mogilno - Gąsawa - Biskupin - Wenecja - Żnin - Lubostroń 50 km (143m, 165m)
07.06 (pn) Lubostroń - Łabiszyn - Bydgoszcz 35 km (40m, 69m)
Wyjazd w podgrupach do Warszawy kolejnymi pociągami.
Ogółem 448 km (w większości po drogach asfaltowych)
Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Wycieczka należy do kategorii stosunkowo łatwych. Trzeba jednak wziąć pod uwagę możliwość odcinków trasy po drogach terenowych i drogach z dużym natężeniem ruchu samochodowego oraz warunki biwakowania „na dziko”. Mogą w nim wziąć udział osoby mające doświadczenie w podobnych wycieczkach na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy (patrz „Transport, organizacja wyjazdu i inne informacje praktyczne”), posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz „Sprzęt i ekwipunek”).
2/ Liczba miejsc na wycieczce ograniczona. O wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń oraz spełnienie kryteriów, opisanych w punkcie 1.
3/ Jest możliwość uczestniczenia jedynie w części wycieczki (do uzgodnienia z prowadzącymi)
4/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl. Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem wraz z sugestią zakupu biletu na konkretny pociąg.
Transport, organizacja wyjazdu i inne informacje praktyczne
1/ Dojazd do Wrocławia i powrót z Bydgoszczy kolejnymi pociągami w podgrupach, uzgodnionych z organizatorami obozu (konieczność podziału na podgrupy wynika z ograniczonej liczby miejsc na przewóz roweru w pociągach PKP Intercity)
2/ Poza kosztami przejazdu pociągami i przewozu roweru należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych oraz ewentualne opłaty za rozbicie namiotów na polach namiotowych lub terenach prywatnych.
3/ Przypominamy o konieczności przestrzegania przepisów i zaleceń sanitarnych, związanych z epidemią COVID-19 – zob. http://vagabundus.na7.pl/news.php?readmore=1418
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub „na dziko”, ewentualnie na polach biwakowych.
5/ Obiady będziemy spożywać w restauracjach i barach na trasie (jeśli będą czynne). Śniadania i kolacje będziemy przygotowywać samodzielnie z wykorzystaniem artykułów spożywczych, zakupionych na trasie.
6/ Konieczne posiadanie dokumentu tożsamości, a także dokumentów, uprawniających do zniżek kolejowych i zniżek przy zakupie biletów w muzeach. Uczestnicy powinni również we własnym zakresie wykupić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres wyjazdu. Takie ubezpieczenie zapewnia m.in. członkostwo w PTTK z aktualnie opłaconą składką (zob. http://vagabundus.na7.pl/viewpage.php?page_id=13).
7/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu. Organizacja dnia jazdy może być jednak modyfikowana w zależności od pogody, programu i warunków noclegu.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

Trasa wycieczki (w nawiasach podana suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):
30.05 (nd) Przyjazd do Wrocławia w podgrupach kolejnymi pociągami;
Wrocław - Psary - Trzebnica - Wilczyn Leśny 40 km (229m, 180 m)
31.05 (pn) Wilczyn Leśny - Oborniki Śląskie - Prusice - Żmigród - Niezgoda - Grabówka 49 km (0m, 0m)
01.06 (wt) Grabówka - Sułów - Milicz - Grabownica - Potasznia - Możdżanów - Szklarka Śląska 49 km (82m, 57m)
02.06 (śr) Szklarka Śląska - Czarnylas - Antonin - Ostrów Wlkp. - Lewków - Młynów - Gutów 56 km (85m, 69m)
03.06 (cz) Gutów - Szkudła - Gołuchów - Tursko - Janków Pierwszy - Brudzew - Piskory - Grodziec - Modlibogowice - Kuchary Kośc. 55 km (45m, 93m)
04.06 (pt) Kuchary Kośc. - Barczygłów - Stare Miasto - Konin - Licheń Stary - Ślesin - Skulsk 54 km (77m, 80m)
05.06 (sb) Skulsk - Jez. Gopło - Kruszwica - Strzelno - Strzelce - Mogilno 60 km (87m, 80m)
06.06 (nd) Mogilno - Gąsawa - Biskupin - Wenecja - Żnin - Lubostroń 50 km (143m, 165m)
07.06 (pn) Lubostroń - Łabiszyn - Bydgoszcz 35 km (40m, 69m)
Wyjazd w podgrupach do Warszawy kolejnymi pociągami.
Ogółem 448 km (w większości po drogach asfaltowych)
Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Wycieczka należy do kategorii stosunkowo łatwych. Trzeba jednak wziąć pod uwagę możliwość odcinków trasy po drogach terenowych i drogach z dużym natężeniem ruchu samochodowego oraz warunki biwakowania „na dziko”. Mogą w nim wziąć udział osoby mające doświadczenie w podobnych wycieczkach na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy (patrz „Transport, organizacja wyjazdu i inne informacje praktyczne”), posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz „Sprzęt i ekwipunek”).
2/ Liczba miejsc na wycieczce ograniczona. O wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń oraz spełnienie kryteriów, opisanych w punkcie 1.
3/ Jest możliwość uczestniczenia jedynie w części wycieczki (do uzgodnienia z prowadzącymi)
4/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl. Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem wraz z sugestią zakupu biletu na konkretny pociąg.
Transport, organizacja wyjazdu i inne informacje praktyczne
1/ Dojazd do Wrocławia i powrót z Bydgoszczy kolejnymi pociągami w podgrupach, uzgodnionych z organizatorami obozu (konieczność podziału na podgrupy wynika z ograniczonej liczby miejsc na przewóz roweru w pociągach PKP Intercity)
2/ Poza kosztami przejazdu pociągami i przewozu roweru należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych oraz ewentualne opłaty za rozbicie namiotów na polach namiotowych lub terenach prywatnych.
3/ Przypominamy o konieczności przestrzegania przepisów i zaleceń sanitarnych, związanych z epidemią COVID-19 – zob. http://vagabundus.na7.pl/news.php?readmore=1418
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub „na dziko”, ewentualnie na polach biwakowych.
5/ Obiady będziemy spożywać w restauracjach i barach na trasie (jeśli będą czynne). Śniadania i kolacje będziemy przygotowywać samodzielnie z wykorzystaniem artykułów spożywczych, zakupionych na trasie.
6/ Konieczne posiadanie dokumentu tożsamości, a także dokumentów, uprawniających do zniżek kolejowych i zniżek przy zakupie biletów w muzeach. Uczestnicy powinni również we własnym zakresie wykupić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres wyjazdu. Takie ubezpieczenie zapewnia m.in. członkostwo w PTTK z aktualnie opłaconą składką (zob. http://vagabundus.na7.pl/viewpage.php?page_id=13).
7/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu. Organizacja dnia jazdy może być jednak modyfikowana w zależności od pogody, programu i warunków noclegu.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

