|
Nawigacja
Strona Główna
Nowości na stronie
Kalendarz wydarzeń
Galeria
Vagabundus na You Tube
Historia Klubu
Odeszli na zawsze
Władze AKTKol PTTK "Vagabundus"
Władze UKTR PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy AKTKol PTTK "Vagabundus"
Najciekawsze imprezy UKTR PTTK "Vagabundus"
Obchody 50-lecia Klubu
Sezon klubowy 2008
Sezon klubowy 2011
Sezon klubowy 2012
Sezon klubowy 2013
Sezon klubowy 2014
Sezon klubowy 2015
Sezon klubowy 2016
Sezon klubowy 2017
Sezon klubowy 2018
Sezon klubowy 2019
Sezon klubowy 2022
Oddział PTTK "Mazowsze"
Składki PTTK w r. 2025
Zasady organizacji i uczestnictwa w wycieczkach
Dekalog rowerzysty
Jak przygotować się do wycieczki?
Ciekawe miejsca w Internecie
Szukaj
Download
Pogoda z ICM
Sezon klubowy 2020
Sezon klubowy 2021
Sezon klubowy 2022
Oznaczenie stopnia trudności wycieczek
Zagrożenie wirusem COVID-19
Sezon klubowy 2023
Sezon klubowy 2024
Ostatnie fotografie
Imieniny
Dzisiaj jest
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
środa 5 Listopada 2025.
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna
Logowanie
Aktualnie online
Gości online: 58
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 185
:
21.07-11.08.2020
Obóz odwołany z powodu ograniczeń wjazdu do Finlandii, związanych z epidemią COVID-19. W zastępstwie proponujemy obóz rowerowy doliną Łaby i przez Pojezierze Meklemburskie
Letni obóz po południowo-zachodniej części Finlandii. Głównymi atrakcjami krajobrazowymi tegorocznej trasy są wybrzeża Zatoki Botnickiej i Zatoki Fińskiej oraz tereny polodowcowe południowo zachodniej Finlandii, gęsto zalesione i bogate w jeziora. Na trasie liczne rezerwaty i pomniki przyrody, a ponadto: kościoły średniowieczne, pałace, zamki i fortyfikacje, zabytki architektury przemysłowej, oraz miasta - Turku, Rauma, Pori, Kristinestad, Vaasa, Tampere, Hämeenlinna i Helsinki.
Wstępny projekt trasy (w nawiasach suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):
21.07 (wt) wylot z lotniska Okęcie samolotem W6 1531 o 05:45. Przylot do Turku o 08:40.
przejazd rowerem Turku - Nousiainen Church - Mynämäki - Laitila - Untamala 65 km (194m, 231m)
22.07 (śr) Untamala - Rauma - Hankkila - Kuivalhti - Luvia 62 km (94m, 103 m)
23.07 (cz) Luvia - Pori - Söörmarkku - Puoda - Ämttöö - Ahlainen - Pohjajoki 59 km (80m, 80 m)
24.07 (pt) Pohjajoki - Pohjansaha - Köörtilä - Peippu - Merikarvia - Kasala - Sideby - Skaftung 60 km (0m, 0m)
25.07 (sb) Skaftung - Kristinestad - Pjelax - Närpes - Norrnäs 68 km (133m, 131m)
26.07 (nd) Norrnäs - Töjby - Korsnäs - Molpe - Malax - Sundom - Vaasa 74 km (79m, 80m)
27.07 (pn) Vaasa
28.07 (wt) Vaasa - Vahna Vaasa - Laihia - Ylistaro 55 km (63m, 47m)
29.07 (śr) Ylistaro - Seinäjoki - Peräseinäjoki - Julmala 59 km (113m, 35m)
30.07 (cz) Julmala Navettavuori (głazy narzutowe) - Kihniö - Niskos - jez. Kiisonperä 67 km (157m, 94m)
31.07 (pt) jez. Kiisonperä - Itä-Aure - Sisättö - Mutala 62 km (141m, 201m)
01.08 (sb) Mutala - Tampere - Kangasala 45 km (172m, 174m)
02.08 (nd) Kangasala - Laitikkala - Hattula (kościół) 58 km (221m, 240m)
03.08 (pn) Hattula - Hämeenlinna (zamek) - Riihimäki - Hyvinkää 58 km (198m, 170m)
04.08 (wt) Hyvinkää - Jokella - Järvenpää (museum Sibeliusa) - Helsinki 65 km (192m, 302m)
05.08 (śr) Helsinki
06.08 (cz) Helsinki
07.08 (pt) Helsinki - Espoo - Lohja 65 km (365m, 312m)
08.08 (sb) Lohja - Karstu - Suomusjärvi - Salo 67 km (290m, 345m)
09.08 (nd) Salo - Turku 55 km (244m, 243m)
10.08 (pn) Turku - Turku Airport 8 km (66m, 23m);
11.08 (wt) wylot samolotem Wizzair W6 1532 z Turku Airport o 09:15, przylot na lotnisko Okęcie o 10:05
Łącznie 1052 km (suma podjazdów i zjazdów ok. 2800m)
Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii umiarkowanie trudnych ze względu na możliwość jazdy po drogach terenowych, duży ruch samochodowy na niektórych odcinkach dróg i warunki biwakowania "na dziko". Mogą w nim wziąć udział jedynie osoby mające doświadczenie w podobnych wyprawach oraz osoby, które już wcześniej uczestniczyły w przynajmniej kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa, na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej) oraz spełnienie kryteriów (patrz punkt 1).
3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
4/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 zł.
5/ Pozostałą kwotę, uzależnioną od ostatecznej ceny biletów lotniczych, noclegów i ubezpieczenia, trzeba będzie uiścić w kwietniu lub maju 2019 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.
6/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Cena biletu lotniczego, przewozu rowerów i bagażu samolotem w obie strony szacowany jest na około 1000 zł od osoby, przy założeniu wspólnego nadawania przez 2 osoby 1 sztuki dużego bagażu (maks. 32 kg i maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m). Ostateczny koszt przelotu będzie zależeć od wielkości grupy oraz daty zakupu biletu.
2/ Poza kosztami przelotu samolotem do i z Turku należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych, 5-6 noclegów w hostelach (Vaasa, Helsinki i ewentualnie Turku)
3/ Finlandia jest częścią strefy Schengen. Wymaganym dokumentem podróży jest dowód osobisty lub paszport. Walutą w Finlandii jest Euro.
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Pięć lub sześć noclegów (patrz wyżej) będzie zorganizowanych w hostelu, aby swobodnie zwiedzać większe miasta i ich okolice, ale będzie się to wiązało z kosztem ok. 15-25 EUR za nocleg od osoby.
5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
6/ Obiady będziemy przygotowywać samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywać je w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Finlandii są wyższe niż w Polsce. Tym nie mniej nie rekomendujemy zabierania ze sobą zapasów żywności z Polski (ze względu na obciążenie rowerów - patrz niżej)
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
9/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu.
10/. W Skandynawii klimat jest chłodniejszy i wilgotniejszy, niż w Polsce (więcej opadów, niższe temperatury, chłodne noce). Warto wziąć pod uwagę, że trasa obozu będzie przebiegać pomiędzy 60, a 63 st. szerokości geograficznej północnej!
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem (na wyższych szerokościach geograficznych słońce może być bardziej dokuczliwe dla skóry!), środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Finlandii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce) i w użyciu są standardowe gniazdka elektryczne.
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

Letni obóz po południowo-zachodniej części Finlandii. Głównymi atrakcjami krajobrazowymi tegorocznej trasy są wybrzeża Zatoki Botnickiej i Zatoki Fińskiej oraz tereny polodowcowe południowo zachodniej Finlandii, gęsto zalesione i bogate w jeziora. Na trasie liczne rezerwaty i pomniki przyrody, a ponadto: kościoły średniowieczne, pałace, zamki i fortyfikacje, zabytki architektury przemysłowej, oraz miasta - Turku, Rauma, Pori, Kristinestad, Vaasa, Tampere, Hämeenlinna i Helsinki.
Wstępny projekt trasy (w nawiasach suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):
21.07 (wt) wylot z lotniska Okęcie samolotem W6 1531 o 05:45. Przylot do Turku o 08:40.
przejazd rowerem Turku - Nousiainen Church - Mynämäki - Laitila - Untamala 65 km (194m, 231m)
22.07 (śr) Untamala - Rauma - Hankkila - Kuivalhti - Luvia 62 km (94m, 103 m)
23.07 (cz) Luvia - Pori - Söörmarkku - Puoda - Ämttöö - Ahlainen - Pohjajoki 59 km (80m, 80 m)
24.07 (pt) Pohjajoki - Pohjansaha - Köörtilä - Peippu - Merikarvia - Kasala - Sideby - Skaftung 60 km (0m, 0m)
25.07 (sb) Skaftung - Kristinestad - Pjelax - Närpes - Norrnäs 68 km (133m, 131m)
26.07 (nd) Norrnäs - Töjby - Korsnäs - Molpe - Malax - Sundom - Vaasa 74 km (79m, 80m)
27.07 (pn) Vaasa
28.07 (wt) Vaasa - Vahna Vaasa - Laihia - Ylistaro 55 km (63m, 47m)
29.07 (śr) Ylistaro - Seinäjoki - Peräseinäjoki - Julmala 59 km (113m, 35m)
30.07 (cz) Julmala Navettavuori (głazy narzutowe) - Kihniö - Niskos - jez. Kiisonperä 67 km (157m, 94m)
31.07 (pt) jez. Kiisonperä - Itä-Aure - Sisättö - Mutala 62 km (141m, 201m)
01.08 (sb) Mutala - Tampere - Kangasala 45 km (172m, 174m)
02.08 (nd) Kangasala - Laitikkala - Hattula (kościół) 58 km (221m, 240m)
03.08 (pn) Hattula - Hämeenlinna (zamek) - Riihimäki - Hyvinkää 58 km (198m, 170m)
04.08 (wt) Hyvinkää - Jokella - Järvenpää (museum Sibeliusa) - Helsinki 65 km (192m, 302m)
05.08 (śr) Helsinki
06.08 (cz) Helsinki
07.08 (pt) Helsinki - Espoo - Lohja 65 km (365m, 312m)
08.08 (sb) Lohja - Karstu - Suomusjärvi - Salo 67 km (290m, 345m)
09.08 (nd) Salo - Turku 55 km (244m, 243m)
10.08 (pn) Turku - Turku Airport 8 km (66m, 23m);
11.08 (wt) wylot samolotem Wizzair W6 1532 z Turku Airport o 09:15, przylot na lotnisko Okęcie o 10:05
Łącznie 1052 km (suma podjazdów i zjazdów ok. 2800m)
Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii umiarkowanie trudnych ze względu na możliwość jazdy po drogach terenowych, duży ruch samochodowy na niektórych odcinkach dróg i warunki biwakowania "na dziko". Mogą w nim wziąć udział jedynie osoby mające doświadczenie w podobnych wyprawach oraz osoby, które już wcześniej uczestniczyły w przynajmniej kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa, na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej) oraz spełnienie kryteriów (patrz punkt 1).
3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
4/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 zł.
5/ Pozostałą kwotę, uzależnioną od ostatecznej ceny biletów lotniczych, noclegów i ubezpieczenia, trzeba będzie uiścić w kwietniu lub maju 2019 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.
6/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Cena biletu lotniczego, przewozu rowerów i bagażu samolotem w obie strony szacowany jest na około 1000 zł od osoby, przy założeniu wspólnego nadawania przez 2 osoby 1 sztuki dużego bagażu (maks. 32 kg i maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m). Ostateczny koszt przelotu będzie zależeć od wielkości grupy oraz daty zakupu biletu.
2/ Poza kosztami przelotu samolotem do i z Turku należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych, 5-6 noclegów w hostelach (Vaasa, Helsinki i ewentualnie Turku)
3/ Finlandia jest częścią strefy Schengen. Wymaganym dokumentem podróży jest dowód osobisty lub paszport. Walutą w Finlandii jest Euro.
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Pięć lub sześć noclegów (patrz wyżej) będzie zorganizowanych w hostelu, aby swobodnie zwiedzać większe miasta i ich okolice, ale będzie się to wiązało z kosztem ok. 15-25 EUR za nocleg od osoby.
5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
6/ Obiady będziemy przygotowywać samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywać je w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Finlandii są wyższe niż w Polsce. Tym nie mniej nie rekomendujemy zabierania ze sobą zapasów żywności z Polski (ze względu na obciążenie rowerów - patrz niżej)
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
9/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu.
10/. W Skandynawii klimat jest chłodniejszy i wilgotniejszy, niż w Polsce (więcej opadów, niższe temperatury, chłodne noce). Warto wziąć pod uwagę, że trasa obozu będzie przebiegać pomiędzy 60, a 63 st. szerokości geograficznej północnej!
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem (na wyższych szerokościach geograficznych słońce może być bardziej dokuczliwe dla skóry!), środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!
2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Finlandii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce) i w użyciu są standardowe gniazdka elektryczne.
Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)

