Ostatnie fotografie





















Imieniny

Dzisiaj jest
piątek 19 Kwietnia 2024.

Imieniny obchodzą:
Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 185
-> :

20.07 - 10.08.2022

Zapisy wyłącznie na listę rezerwową!

Letni obóz po południowo-zachodniej części Finlandii. Głównymi atrakcjami krajobrazowymi tegorocznej trasy są wybrzeża Zatoki Botnickiej i Zatoki Fińskiej oraz tereny polodowcowe południowo-zachodniej Finlandii, gęsto zalesione i bogate w jeziora. Na trasie liczne rezerwaty i pomniki przyrody, a ponadto: kościoły średniowieczne, architektura drewniana, zamki i fortyfikacje, zabytki architektury przemysłowej, oraz miasta - Hämeenlinna, Tampere, Seinäjoki, Vaasa, Kristinestad, Pori, Rauma, Turku i Helsinki.

Wstępny projekt trasy (w nawiasach suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):

20.07 (śr) wylot z lotniska Modlin samolotem FR 9320 o 12:25; przylot do Helsinki Vantaa o 15:10; trasa rowerowa Vantaa - Hyrylä - Lotta Museum - Ainola (dom Sibeliusa) - Järvenpää -Jokela (36 km, 142m, 120m)
21.07 (cz) Jokela - Hyvinkää - Riihimäki (muzeum szkła) - Hämeenlinna (zamek) (63 km, 0m, 0m)
22.07 (pt) Hämeenlinna - Hattula (kościół) - Kaivanto (58 km, 203m, 186m)
23.07 (sb) Kaivanto - Kangasala - Tampere - Mäkkylä (38 km, 193m, 165m)
24.07 (nd) Mäkkylä - Mutala - Sisättö - Koveron perinnetila (Metsähallitus) - Lansi Aure (61 km, 274m, 226m)
25.07 (pn) Lansi Aure - Itä-Aure - Lassila - Niskos - Kihniö - Pärinkylä (58 km, 104m, 157m)
26.07 (wt) Pärinkylä - Diabelskie Gniazdo (Pirunpesäntie) - Seinäjoki (60 km, 90m, 170m)
27.07 (śr) Seinäjoki - Laihia (58 km, 60m, 90m)
28.07 (cz) Laihia - Gamla Vaasa - Vaasa (30 km, 35m, 40m)
29.07 (pt) Vaasa
30.07 (sb) Vaasa - Sundom - Malax - Molpe - Korsnäs - Töjby (64 km, 0m, 0m)
31.07 (nd) Töjby - Norrnäs - Närpes - Pjelax - Kristinestad - Lålby (57 km, 0m, 0m)
01.08 (pn) Lålby - Skaftung - Sideby - Kasala - Marikarvia - Peippu (68 km, 0m, 0m)
02.08 (wt) Peippu - Norrland - Pori - Luvia (68 km, 103m, 102m)
03.08 (śr) Luvia - Kuivalhti - Hankkila - Rauma - Untamala - (62 km, 110m, 95m)
04.08 (cz) Untamala - Laitila - Mynämäki - Nousiainen Church - Turku (71km, 196m, 206m)
05.08 (pt) Turku
06.08 (sb) Turku - Salo - Lakianummi (59 km, 298m, 225m)
07.08 (nd) Lakianumni - Suomusjärvi - Karstu - Lohja (Lohjan Pyhän Laurin kirkko) (58 km, 258m, 276m)
08.08 (pn) Lohja - Espoo - Helsinki (62 km, 249m, 299m)
09.08 (wt) Helsinki
10.08 (śr) Helsinki - Vantaa (22 km, 90m, 52m); wylot samolotem Ryanair FR 9317 z Helsinki Vantaa o 15:35, przylot na lotnisko Modlin o 16:20

Łącznie 1053 km (suma podjazdów i zjazdów ok. 2500m)

Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.

Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału

1/ Obóz należy do kategorii umiarkowanie trudnych ze względu na możliwość jazdy po drogach terenowych, duży ruch samochodowy na niektórych odcinkach dróg i warunki biwakowania "na dziko". Mogą w nim wziąć udział jedynie osoby mające doświadczenie w podobnych wyprawach oraz osoby, które już wcześniej uczestniczyły w przynajmniej kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa, na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").

2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej) oraz spełnienie kryteriów (patrz punkt 1).

3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl

4/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1800 zł.

5/ Rozliczenie zaliczki, w zależności od poniesionych kosztów biletów lotniczych, noclegów i ubezpieczenia, nastąpi po zakończeniu obozu.

6/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.

Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne

1/ Cena biletu lotniczego, przewozu rowerów i bagażu samolotem w obie strony szacowana jest na około 1200 zł od osoby. Ostateczny koszt przelotu będzie zależeć od wielkości grupy oraz daty zakupu biletu.

2/ Poza kosztami przelotu samolotem, 6 noclegów w hostelach (Vaasa, Turku i Helsinki) i ubezpieczenia, uwzględnionych w zaliczce, należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych.

3/ Finlandia jest częścią strefy Schengen. Wymaganym dokumentem podróży jest dowód osobisty lub paszport. Walutą w Finlandii jest Euro. W chwili obecnej wymagane jest także posiadanie ważnego certyfikatu (paszportu) unijnego COVID-19. W zależności od sytuacji epidemicznej mogą być wymagane dodatkowe formalności, jak np. wypełnienie formularza lokacyjnego.

4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko' (biwakowanie na dziko jest dozwolone w Finlandii). Sześć noclegów (patrz wyżej) będzie zorganizowanych w hostelu, aby swobodnie zwiedzać większe miasta i ich okolice, ale będzie się to wiązało z kosztem ok. 20-25 EUR za nocleg od osoby.

5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.

6/ Obiady będziemy przygotowywać samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywać je w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Finlandii są wyższe niż w Polsce. Tym nie mniej nie rekomendujemy zabierania ze sobą zapasów żywności z Polski (ze względu na obciążenie rowerów - patrz niżej)

7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)

8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.

9/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu.

10/. W Skandynawii klimat jest chłodniejszy i wilgotniejszy, niż w Polsce (więcej opadów, niższe temperatury, chłodne noce). Warto wziąć pod uwagę, że trasa obozu będzie przebiegać pomiędzy 60, a 63 st. szerokości geograficznej północnej!

Sprzęt i ekwipunek

1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem (na wyższych szerokościach geograficznych słońce może być bardziej dokuczliwe dla skóry!), środek przeciw komarom i meszkom, moskitierę na twarz (może być niezbędna na biwakach), niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są okrycia przeciwdeszczowe!

2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie (zalecane jest wyposażenie roweru w opony antyprzebiciowe, np. marki Schwalbe) i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.

3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.

6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Finlandii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce) i w użyciu są standardowe gniazdka elektryczne.

Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)


MAPA
Wygenerowano w sekund: 0.02
10,359,319 unikalne wizyty