Ostatnie fotografie





















Imieniny

Dzisiaj jest
niedziela 27 Września 2020.

Imieniny obchodzą:
Damian, Amadeusz, Kosmo, Mirabela, Wincenty

Flash Zegar

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 163
-> Najnowszy użytkownik: Katarzyna Krawczak

21.07-11.08.2020

Obóz odwołany z powodu ograniczeń wjazdu do Finlandii, związanych z epidemią COVID-19. W zastępstwie proponujemy obóz rowerowy doliną Łaby i przez Pojezierze Meklemburskie

Letni obóz po południowo-zachodniej części Finlandii. Głównymi atrakcjami krajobrazowymi tegorocznej trasy są wybrzeża Zatoki Botnickiej i Zatoki Fińskiej oraz tereny polodowcowe południowo zachodniej Finlandii, gęsto zalesione i bogate w jeziora. Na trasie liczne rezerwaty i pomniki przyrody, a ponadto: kościoły średniowieczne, pałace, zamki i fortyfikacje, zabytki architektury przemysłowej, oraz miasta - Turku, Rauma, Pori, Kristinestad, Vaasa, Tampere, Hämeenlinna i Helsinki.

Wstępny projekt trasy (w nawiasach suma podjazdów i zjazdów danego dnia w metrach):

21.07 (wt) wylot z lotniska Okęcie samolotem W6 1531 o 05:45. Przylot do Turku o 08:40.
przejazd rowerem Turku - Nousiainen Church - Mynämäki - Laitila - Untamala 65 km (194m, 231m)
22.07 (śr) Untamala - Rauma - Hankkila - Kuivalhti - Luvia 62 km (94m, 103 m)
23.07 (cz) Luvia - Pori - Söörmarkku - Puoda - Ämttöö - Ahlainen - Pohjajoki 59 km (80m, 80 m)
24.07 (pt) Pohjajoki - Pohjansaha - Köörtilä - Peippu - Merikarvia - Kasala - Sideby - Skaftung 60 km (0m, 0m)
25.07 (sb) Skaftung - Kristinestad - Pjelax - Närpes - Norrnäs 68 km (133m, 131m)
26.07 (nd) Norrnäs - Töjby - Korsnäs - Molpe - Malax - Sundom - Vaasa 74 km (79m, 80m)
27.07 (pn) Vaasa
28.07 (wt) Vaasa - Vahna Vaasa - Laihia - Ylistaro 55 km (63m, 47m)
29.07 (śr) Ylistaro - Seinäjoki - Peräseinäjoki - Julmala 59 km (113m, 35m)
30.07 (cz) Julmala Navettavuori (głazy narzutowe) - Kihniö - Niskos - jez. Kiisonperä 67 km (157m, 94m)
31.07 (pt) jez. Kiisonperä - Itä-Aure - Sisättö - Mutala 62 km (141m, 201m)
01.08 (sb) Mutala - Tampere - Kangasala 45 km (172m, 174m)
02.08 (nd) Kangasala - Laitikkala - Hattula (kościół) 58 km (221m, 240m)
03.08 (pn) Hattula - Hämeenlinna (zamek) - Riihimäki - Hyvinkää 58 km (198m, 170m)
04.08 (wt) Hyvinkää - Jokella - Järvenpää (museum Sibeliusa) - Helsinki 65 km (192m, 302m)
05.08 (śr) Helsinki
06.08 (cz) Helsinki
07.08 (pt) Helsinki - Espoo - Lohja 65 km (365m, 312m)
08.08 (sb) Lohja - Karstu - Suomusjärvi - Salo 67 km (290m, 345m)
09.08 (nd) Salo - Turku 55 km (244m, 243m)
10.08 (pn) Turku - Turku Airport 8 km (66m, 23m);
11.08 (wt) wylot samolotem Wizzair W6 1532 z Turku Airport o 09:15, przylot na lotnisko Okęcie o 10:05

Łącznie 1052 km (suma podjazdów i zjazdów ok. 2800m)

Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.

Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału

1/ Obóz należy do kategorii umiarkowanie trudnych ze względu na możliwość jazdy po drogach terenowych, duży ruch samochodowy na niektórych odcinkach dróg i warunki biwakowania "na dziko". Mogą w nim wziąć udział jedynie osoby mające doświadczenie w podobnych wyprawach oraz osoby, które już wcześniej uczestniczyły w przynajmniej kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa, na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").

2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej) oraz spełnienie kryteriów (patrz punkt 1).

3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl

4/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 zł.

5/ Pozostałą kwotę, uzależnioną od ostatecznej ceny biletów lotniczych, noclegów i ubezpieczenia, trzeba będzie uiścić w kwietniu lub maju 2019 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.

6/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.

Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne

1/ Cena biletu lotniczego, przewozu rowerów i bagażu samolotem w obie strony szacowany jest na około 1000 zł od osoby, przy założeniu wspólnego nadawania przez 2 osoby 1 sztuki dużego bagażu (maks. 32 kg i maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m). Ostateczny koszt przelotu będzie zależeć od wielkości grupy oraz daty zakupu biletu.

2/ Poza kosztami przelotu samolotem do i z Turku należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych, 5-6 noclegów w hostelach (Vaasa, Helsinki i ewentualnie Turku)

3/ Finlandia jest częścią strefy Schengen. Wymaganym dokumentem podróży jest dowód osobisty lub paszport. Walutą w Finlandii jest Euro.

4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Pięć lub sześć noclegów (patrz wyżej) będzie zorganizowanych w hostelu, aby swobodnie zwiedzać większe miasta i ich okolice, ale będzie się to wiązało z kosztem ok. 15-25 EUR za nocleg od osoby.

5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.

6/ Obiady będziemy przygotowywać samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywać je w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Finlandii są wyższe niż w Polsce. Tym nie mniej nie rekomendujemy zabierania ze sobą zapasów żywności z Polski (ze względu na obciążenie rowerów - patrz niżej)

7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)

8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.

9/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu.

10/. W Skandynawii klimat jest chłodniejszy i wilgotniejszy, niż w Polsce (więcej opadów, niższe temperatury, chłodne noce). Warto wziąć pod uwagę, że trasa obozu będzie przebiegać pomiędzy 60, a 63 st. szerokości geograficznej północnej!

Sprzęt i ekwipunek

1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem (na wyższych szerokościach geograficznych słońce może być bardziej dokuczliwe dla skóry!), środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!

2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.

3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.

6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Finlandii wynosi 230 V (tak, jak w Polsce) i w użyciu są standardowe gniazdka elektryczne.

Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)


MAPA
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,990,508 unikalne wizyty