30.07 - 20.08.2014
Dodane przez marek dnia 28-07-2014
Kaukaz-bis (Zachodnia Gruzja i Turcja)
Treść rozszerzona
Tradycyjny letni obóz rowerowy, organizowany przy pomocy logistycznej Oddziału PTTK Mazowsze. Podobnie, jak w r. 2013, trasa przebiega przez tereny Kaukazu Południowego, tym razem przez zachodnią część Gruzji i przylegające do granicy gruzińskiej północno-wschodnie tereny Turcji. Część trasy przebiega po tureckim i gruzińskim wybrzeżu Morza Czarnego.

Program obozu:

30.07 (śr) 13:00 zbiórka na lotnisku Okęcie w Warszawie; 15:25 wylot do Kutaisi samolotem Wizzair W6 1575; 20:30 przylot do Kutaisi (lotnisko Kopitnari); nocleg w pobliżu lotniska
31.07 (cz) lotnisko Kopitnari – Samtredia (stacja kolejowa) 15 km; wyjazd pociągiem nr 873 o godz. 09:05, przyjazd do Khashuri o 11:24; Khashuri – Borjomi 32 km (razem 47 km)
01.08 (pt) zwiedzanie Borjomi i wycieczka do Bakuriani
02.08 (sb) Borjomi – Atskuri – Achalciche – Vale 63 km
03.08 (nd) Vale – GE/TR – Türkgözü – Binbaşıeminbey – Posof – Kirkoy 40 km
04.08 (pn) Kirkoy - przeł. Ilgardaği Geçidi (2540 m npm) – Damal – Hanak – Olçek 50 km
05.08 (wt) Olçek – Çamliçatak Ardahan – Çam Geçidi (2640 m npm) 40 km
06.08 (śr) Çam Geçidi – Şavşat – Okcular – Opiza Manastiri – Aydinlar – Hamamli 80 km
07.08 (cz) Hamamli – Artvin – Borçka – Çiftenköprü 65km
08.08 (pt) Çiftenköprü – Cancurtaran Geçidi (690 m npm) – Hopa – Kemalpaşa – Sarp – TR/GE – Sarpi – Gonio Batumi 60 km
09.08 (sb) zwiedzanie Batumi
10.08 (nd) Batumi – Kviriki - Kobuleti – Ureki 55 km
11.08 (pn) Ureki – Poti – Park Narodowy Kolchetii – Kulevi – Khobi 60 km
12.08 (wt) Khobi – Cachvi – Caishi Zugdidi – Jvari 65 km
13.08 (śr) Jvari – Jvari-Enguri Reservoir – Chaishi – Tobari – Lachamula 65 km
14.08 (cz) Lachamula – Pchutreri – Mestia 45 km
15.08 (pt) wycieczka piesza w Wysoki Kaukaz
16.08 (sb) Mestia – przeł. Ugiri (1923 m npm) Ushguli 40 km
17.08 (nd) Ushguli - przeł. Zazar (2623 m npm) - Koruldashi - Tsana - Makhashi - Panaga 55 km
18.08 (pn) Panaga – Lentehi – Tsageri – Opitara – Ghvedi 75 km
19.08 (wt) Ghvedi – Tskaltubo – Jaskinia Sataplia 45 km
20.08 (śr) Jaskinia Sataplia – Kutaisi – lotnisko Kopitnari 35 km
godz. 21:00 odlot z Kopitnari samolotem Wizzair W6 1556, 22:05 przylot do Warszawy (Okęcie)

Łączna długość trasy: 985 km

Uwaga: trasa obozu i jej podział na odcinki dzienne może ulec zmianie w zależności od sytuacji na miejscu.

Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału

1/ Obóz należy do kategorii bardzo trudnych. Trasa przebiega przez tereny górskie, w tym 3 przełęcze o wysokości ponad 2500 m npm, częściowo terenowymi drogami górskimi bez asfaltu. Kilka odcinków trasy (nad Morzem Czarnym oraz pomiędzy Kutaisi i Khashuri, a następnie w górę rz. Kury/Mktvari do Akhaltsikhe) będzie z kolei charakteryzowało się dużym natężeniem ruchu samochodowego. Gorący klimat wymaga wstawania przed wschodem słońca i wyjazdu na trasę o świcie. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" do krajów południowej Europy, basenu Morza Czarnego i Śródziemnego, obeznani z jazdą w terenie górskim i po drogach o nie najlepszej nawierzchni, akceptujący spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").

2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)

3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl

4/ Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 1000 PLN.

5/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia oraz wiz tureckich, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić na początku czerwca 2014 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.

Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne

1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze wyniesie ok. 2000-2400 PLN, w zależności od liczebności grupy i ilości sztuk zabieranego bagażu.

2/ Obywatele krajów UE są zwolnieni z obowiązku wizowego w Gruzji. Wjazd do Turcji wymaga wizy w cenie 20 USD, uzyskiwanej za pośrednictwem systemu e-Visa (szczegółowe instrukcje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom bezpośrednio przed wyjazdem). Konieczne jest posiadanie paszportu ważnego na okres przynajmniej do 20.02.2015 r. Jeśli paszport ma krótszy termin ważności, należy go zawczasu wymienić!

3/ Walutą w Gruzji jest lari, w Turcji - lira.

4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Mogą być kłopoty z wodą na biwakach.

5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.

6/ Obiady przeważnie w restauracjach i barach, pozostałe posiłki organizujemy samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Gruzji i Turcji są nie wyższe, niż w Polsce.

7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)

8/ Konieczne jest ubezpieczenie od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym

9/ Organizacja dnia jazdy, jak w krajach południowych: wyjazd na trasę o świcie, długa przerwa w środku dnia, ciąg dalszy jazdy po południu.

Sprzęt i ekwipunek

1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru.

2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła. Pamiętajmy, że na planowanej trasie nie można liczyć na sklepy rowerowe oraz serwis naprawy rowerów!

3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trudną trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.

Prowadzący: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)



Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /httpdocs/m/print.php:178 Stack trace: #0 {main} thrown in /httpdocs/m/print.php on line 178