24.07 - 11.08.2020
Dodane przez marek dnia 10-07-2020
Dolina Łaby i Pojezierze Meklemburskie [Lista rezerwowa]
Treść rozszerzona
Zapisy wyłącznie na listę rezerwową!

Obóz rowerowy doliną Łaby z Drezna do Hamburga, a następnie przez południową część Pojezierza Meklemburskiego do Szczecina. Prowadzi przez terytorium 7 krajów związkowych Republiki Federalnej Niemiec: Saksonii, Saksonii-Anhalt, Brandenburgii, Dolnej Saksonii, Hamburga, Szlezwiku-Holsztyn i Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Na trasie szereg zabytków architektury, muzeów i innych pamiątek historycznych, rezerwatów biosfery, parków narodowych i rezerwatów przyrody. W końcowej części obozu możliwości kąpieli w jeziorach Pojezierza Meklemburskiego.

Proponowana trasa:

24.07 (pt) dojazd pociągiem do Drezna (Dresden), zbiórka uczestników, zwiedzanie Drezna
25.07 (sb) Dresden – Radebeul – Miśnia (Meissen) – Riesa 60 km (146m, 153m)
26.07 (nd) Riesa – Torgau – Prettin 63 km (74m, 104m)
27.07 (pn) Prettin – Klöden – Lutherstadt Wittenberg 46 km
28.07 (wt) Lutherstadt Wittenberg – Wörlitzer Park Dessau-Rosslau – Aken 52 km (36m, 53m)
29.07 (śr) Aken – Schönebeck – Magdeburg 52 km (71m, 75m)
30.07 (cz) zwiedzanie Magdeburga
31.07 (pt) Magdeburg – Burg bei Magdeburg – Grieben 58 km (93m, 107m)
01.08 (sb) Grieben – Tangermünde – Arneburg – Havelberger - Legde/Quitzöbel 65 km (77m, 90m)
02.08 (nd) Legde/Quitzöbel – Wittenberge – Cumlosen – Lenzen – Dömitz 64 km (43m, 63m)
03.08 (pn) Dömitz – Dannenberg – Dahlenburg – Lüneburg 68 km (263m, 264m)
04.08 (wt) Lüneburg – Hamburg 56 km (45m, 57m)
05.08 (śr) zwiedzanie Hamburga
06.08 (cz) Hamburg – Lauenburg – Boizenburg 58 km (201m, 160m)
07.08 (pt) Boizenburg – Ludwiglust 60 km (121m, 130m)
08.08 (sb) Ludwiglust – Parchim – Kroien – Stuer 68 km (229m, 168m)
09.08 (nd) Stuer – Röbel – Rechlin - Mirow – Wesenberg – Fürstensee 67 km (89m, 112m)
10.08 (pn) Fürstensee - Feldberger Seenlandschaft – Prenzlau – Schenkenberg 64 km (188m, 216m)
11.08 (wt) Schenkenberg – Brüssow – Ramin – Grambow – DE/PL – Stobno – Szczecin 48 km (109m, 155m); powrót ze Szczecina do Warszawy pociągiem

Ogółem 949 km (suma podjazdów 1785 m, suma zjazdów 1907 m)

Przebieg trasy, jej podział na dni i kilometraż mają charakter orientacyjny i mogą podlegać korektom zarówno na etapie przygotowań do wyjazdu, jak i w trakcie wyprawy, w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych, kondycji uczestników i czynników losowych.

Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału

1/ Obóz należy do kategorii umiarkowanie trudnych ze względu na możliwość jazdy po drogach terenowych, duży ruch samochodowy na niektórych odcinkach dróg i warunki biwakowania "na dziko". Mogą w nim wziąć udział jedynie osoby mające doświadczenie w podobnych wyprawach oraz osoby, które już wcześniej uczestniczyły w przynajmniej kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa, na terenie Polski i krajów ościennych, obeznane z jazdą po drogach o różnej nawierzchni oraz po drogach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, akceptujące spartańskie warunki bytowe i rozkład dnia jazdy, posiadające odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").

2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona. Pierwszeństwo mają uczestnicy odwołanego obozu do Finlandii. O wpisaniu na listę uczestników pozostałych osób decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej) oraz spełnienie kryteriów (patrz punkt 1).

3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl

4/ Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 300 zł, przeznaczoną na rezerwację noclegów w schroniskach lub hostelach w Dreźnie, Magdeburgu i Hamburgu oraz ubezpieczenia zbiorowe.

5/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba że znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.

Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne

1/ Dojazd do Drezna i powrót ze Szczecina pociągiem w podgrupach, uzgodnionych z organizatorami obozu (konieczność podziału na podgrupy wynika z ograniczonej liczby miejsc na przewóz roweru w pociągach PKP Intercity)

2/ Poza kosztami przejazdu pociągami i przewozu roweru należy zaplanować koszty wyżywienia, zwiedzania muzeów i innych obiektów turystycznych, 5 noclegów w hostelach (1 w Dreźnie, po 2 w Magdeburgu i Hamburgu), ewentualnych awaryjnych noclegów na trasie i inne, związane z uczestnictwem w obozie.

3/ Niemcy są częścią strefy Schengen. Wymaganym dokumentem podróży jest dowód osobisty lub paszport. Walutą w Niemczech jest Euro.

4/ Liczba aktywnych zakażeń koronawirusem w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców jest obecnie w Niemczech o mniej więcej połowę niższa, niż w Polsce. We wschodnich landach, przez które przebiega większość naszej trasy, jest ona jeszcze niższa. Z punktu widzenia sanitarnego obóz jest więc bezpieczny pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad ostrożnościowych (zob. http://vagabundus.na7.pl/news.php?readmore=1330). Przepisy sanitarne w Niemczech, związane z epidemią COVID-19, np. zasady zachowania dystansu, noszenia maseczek, dezynfekcji rąk itp. są podobne, jak w Polsce.

5/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Pięć noclegów (patrz wyżej) będzie zorganizowanych w hostelu, aby swobodnie zwiedzać większe miasta i ich okolice, ale będzie się to wiązało z kosztem ok. 15-25 EUR za nocleg od osoby.

6/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.

7/ Obiady będziemy przygotowywać samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu lub spożywać je w restauracjach i barach. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych w Finlandii są nieco wyższe niż w Polsce. Tym nie mniej nie rekomendujemy zabierania ze sobą zapasów żywności z Polski (ze względu na obciążenie rowerów - patrz niżej)

8/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)

9/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego ubezpieczenia uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.

10/ Organizacja dnia jazdy: pobudka o godz. 06:00, wyjazd na trasę o 7:00, przerwa na śniadanie po przejechaniu ok. 15-20 km, przerwa w środku dnia (zwiedzanie, obiad i odpoczynek), ciąg dalszy jazdy po południu.

11/. Klimat w Niemczech Wschodnich jest podobny, jak w Polsce, choć statystycznie należy się liczyć z większą ilością opadów. Ponieważ nie jesteśmy w stanie przewidzieć pogody z 3-tygodniowym wyprzedzeniem, należy przy zabieraniu ubiorów i ekwipunku liczyć się zarówno z chłodami i opadami, jak możliwością upałów.

Sprzęt i ekwipunek

1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem (na wyższych szerokościach geograficznych słońce może być bardziej dokuczliwe dla skóry!), środek przeciw komarom i meszkom, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe!

2/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.

3/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na zwiększony wysiłek fizyczny, potrzebny do pokonania trasy nadmiernie obciążonym rowerem, mniejsze bezpieczeństwo jazdy zarówno uczestnika, jak i całej grupy oraz ryzyko częstszych awarii roweru (szczególnie bagażnika, kół i ogumienia). W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.

6/ Napięcie w sieci elektrycznej w Niemczech wynosi 230 V (tak, jak w Polsce) i w użyciu są standardowe gniazdka elektryczne.

Prowadzą: Danuta i Marek Dąbrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)




Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /httpdocs/m/print.php:178 Stack trace: #0 {main} thrown in /httpdocs/m/print.php on line 178