Lista uczestników zamknięta w dniu 08.03.2015 r.
Letni obóz rowerowy wokół południowej Norwegii
Trasa
17.07 (pt) 19:05 wylot samolotem rejsem W6 1515 z Warszawy Okęcie; 21:00 przylot na lotnisko TORP Sandefjord; nocleg w pobliżu lotniska
18.07 (sb) Torp - Sandenfjord - Larvik - Langangen - Brevik - Åby 68 km
19.07 (nd) Åby - Sannidal - Akland - Laget 71 km
20.07 (pn) Laget - Holt - Austre Moland - Arendal - Nedenes - Fevik - Grimstad - Landvik - Dolholt 66 km
21.07 (wt) Dolholt - Lillesand - Trøe - Kristiansand 45 km
22.07 (śr) Kristiansand - Volleberg - Mandal - Vigeland 60 km
23.07 (cz) Vigeland - Lyngdal - Feda - Flekkefjord 55 km
24.07 (pt) Flekkefjord - Åna Sira - Hauge - Egersund 40 km
25.07 (sb) Hauge - Egersund - Gjermestadt - Ogna 45 km
26.07 (nd) Ogna - Orre - Sandnes 60 km
27.07 (pn) Sandnes - Stavanger - Sandnes 34 km
28.07 (wt) Sandnes - Hana - Sviland - Seldal - Oltedal - Dirdal - Byrkjedal - Øvstabø 59 km
29.07 (śr) Øvstabø - Svartevatn - Fidjeland - Håheller 59 km
30.07 (cz) Håheller - Øyuvsbu - Nomeland - Valle - Bjørnevannshytta 65 km
31.07 (pt) Bjørnevannshytta - Førsvatn - Dalen - Eidsborg 45 km
01.08 (sb) Eidsborg - Øyfjell - Stuvetrå - Åmotsdal - Moland - Svartdal 56 km
02.08 (nd) Svartdal - Heddal - Notodden - Malmveien 71 km
03.08 (pn) Malmveien - Kongsberg - Darbu - Hokksund - Drammen - Tranby 59 km
04.08 (wt) Tranby - Asker - Oslo 40 km
05.08 (śr) Oslo
06.08 (cz) Oslo - Fetsund - Krokedal - Heiås 63 km
07.08 (pt) Heiås - Mysen - Rakkestad - Sarpsborg 60 km
08.08 (sb) Sarpsborg - Fredrikstad - Ørmen - Dilling 45 km
09.08 (nd) Dilling - Moss - prom - Horten - lotnisko TORP Sandejord 40 km;
21:30 wylot z lotniska TORP Sandefjord rejsem W6 1516; 23:20 - przylot na lotnisko Warszawa Okęcie
OGÓŁEM: 1206 km
UWAGA: Podział na odcinki dzienne ma charakter orientacyjny. Może podlegać korekcie w zależności od pogody, warunków terenowych, programu, dostępności miejsc noclegowych i czynników losowych.
Wymogi pod adresem uczestników i zgłoszenia udziału
1/ Obóz należy do kategorii
trudnych. Trasa przebiega przez tereny górskie, częściowo drogami górskimi bez asfaltu. Kilka odcinków trasy (m.in. na wybrzeżu i w okolicach Oslo) będzie z kolei charakteryzowało się dużym natężeniem ruchu samochodowego. W związku z tym w wyjeździe mogą wziąć udział wyłącznie doświadczeni turyści, którzy uczestniczyli we wcześniejszych wielodniowych zagranicznych wyprawach rowerowych "Vagabundusa" po terenach górskich i wysokogórskich lub co najmniej w kilkudniowych wycieczkach Vagabundusa na terenie Polski i krajów ościennych, obeznani z jazdą w terenie górskim i po drogach o nie najlepszej nawierzchni, akceptujący spartańskie warunki bytowe, posiadający odpowiednio wyposażony rower i ekwipunek turystyczny (patrz "Sprzęt i ekwipunek").
2/ Liczba miejsc na obozie ograniczona, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczki (patrz niżej)
3/ Zgłoszenia należy wysyłać na adres vagabundus@vagabundus.na7.pl
4/ Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzone e-mailem, w którym będzie podany numer rachunku bankowego, na który należy niezwłocznie wpłacić zaliczkę w wysokości 700 PLN.
5/ Pozostałą kwotę, związaną z zakupem biletów, ubezpieczenia, a także opłatą za przewóz bagażu i rowerów, trzeba będzie uiścić do 10 czerwca 2015 r. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przekazane uczestnikom w terminie późniejszym.
6/ W razie rezygnacji zaliczka nie podlega zwrotowi, chyba ze znajdzie się uczestnik rezerwowy, spełniający kryteria uczestnictwa. Ciężar poszukiwania rezerwowego kandydata spoczywa na osobie rezygnującej z udziału.
Transport, dokumenty podróży i inne informacje praktyczne
1/ Łączny koszt przelotu, przewozu bagażu i rowerów w obie strony oraz kosztów obsługi ze strony Oddziału PTTK Mazowsze wyniesie ok. 850-1000 PLN, w zależności od liczebności grupy i ilości sztuk zabieranego bagażu.
2/ Norwegia należy do strefy Schengen. Obywatele krajów UE mogą podróżować na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.
3/ Walutą w Norwegii jest korona norweska (NOK).
4/ Noclegi organizowane będą pod namiotami, w pobliżu gospodarstw lub 'na dziko'. Mogą być kłopoty z bieżącą wodą na biwakach.
5/ Uczestnicy będą proszeni o zaopatrzenie się w pamiątki, które można wykorzystać jako prezent w przypadku nieodpłatnych miejsc na noclegi. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną podane w terminie późniejszym.
6/ Obiady przeważnie we własnym zakresie, częściowo w restauracjach i barach, pozostałe posiłki organizujemy samodzielnie w oparciu o artykuły spożywcze, zakupione na miejscu. Ceny podstawowych artykułów żywnościowych są wyższe niż w Polsce.
7/ Uczniowie i studenci powinni uzyskać międzynarodową legitymację Student, a nauczyciele i nauczyciele akademiccy - międzynarodową legitymację Teacher. Uprawniają one do zniżek przy zwiedzaniu niektórych muzeów, a poza tym zapewniają pełen zakres ubezpieczenia od NW i kosztów leczenia za granicą (na cały rok kalendarzowy!). W przypadku osób posiadających uprawnienia emerytalne lub rentowe należy także zabrać ze sobą odpowiednią legitymację (często można uzyskać na nią zniżki w muzeach lub w środkach komunikacji publicznej)
8/ Konieczne jest posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie komercyjne od następstw choroby i nieszczęśliwych wypadków. Propozycje zbiorowego uczestników wyprawy zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
Sprzęt i ekwipunek
1/ Należy wziąć ze sobą pełen sprzęt biwakowy, maszynki do gotowania, podręczną apteczkę, krem do opalania z filtrem, niezbędne narzędzia i części zapasowe do roweru. Konieczne są peleryny przeciwdeszczowe oraz zabezpieczenie sakw i bagażu przed przemakaniem (patrz punkt 2)
2/ Temperatura w południowej Norwegii w okresie letnim waha się na ogół w przedziale od 15 do 20 st. C, choć zdarzają się słoneczne i cieplejsze dni. Należy się liczyć z częstymi opadami deszczu (w trakcie którego będziemy także kontynuowali wędrówkę). Temperatura wody w morzu na ogół nie przekracza 18 st. C.
3/ Rower przed wyjazdem należy poddać dokładnemu przeglądowi technicznemu, w szczególności wymienić zużyte ogumienie i klocki hamulcowe oraz wycentrować koła.
4/ Należy ograniczyć ciężar i objętość przewożonego bagażu, ze względu na ograniczenia w przewozie samolotem i związane z tym koszty, oraz trasę w górach, gdzie nadmierny bagaż zwiększa wysiłek fizyczny, potrzebny do jej pokonania, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy oraz naraża rower na częstsze awarie. W tym celu warto np. umówić się z inną osobą co do wspólnego przewożenia i użytkowania jednego namiotu.
5/ Jedna sztuka bagażu nadawanego w samolocie WIZZAIR może ważyć do 32 kg i mieć maksymalne wymiary 1,499 m x 1,194 m x 1,715 m. To bardzo dużo! Można z powodzeniem spakować całość bagażu (poza rowerem) dla 2-3 osób jako 1 sztukę. Cena 1 sztuki bagażu nadawanego w jedną stronę wynosi 147 PLN.
6/ Koszt nadania roweru w jedną stronę wynosi 124 PLN. Szczegółowa instrukcja pakowania roweru zostanie przesłana uczestnikom w terminie późniejszym.
Prowadzą: Danuta i Marek Dabrowscy (e-mail: vagabundus@vagabundus.na7.pl)